НОВИНИ УСПІШНОЇ ХАРКІВЩИНИ

Необхідність для розвитку дітей. Про важливість збереження дошкільних груп у спеціальних та санаторних школах

Дошкільні групи у спеціальних та санаторних школах мають надзвичайну вагомість для розвитку та навчання дітей з особливими освітніми потребами. Тож їхнє закриття може мати серйозні негативні наслідки для маленьких вихованців і суспільства в цілому. Саме така ситуація склалася на Харківщині минулого тижня. Через відсутність фінансування ХОВА планує закрити дошкільні групи при спецзакладах, дітей просто переведуть у звичайні садочки. Голова фракції «Успішний Харків» в обласній раді Віталій Панов розповів, що депутати категорично проти даного рішення, вони не допустять цього.

«Дітям необхідно покращувати умови, а не переводити їх у звичайні садки», - додав Віталій Панов.

Ми поспілкувалися з педагогами та батьками дітей, яких торкнулася ця проблема.

П՛ятрирічна донька Анастасія Вікторії Тішакової - вихованиця дошкольної групи Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5». За словами Вікторії, примусове переведення її дитини до звичайного садка є невиправданим.

«Останнім часом наш заклад стає об'єктом відмін і тисків від чиновників з Харківської обласної військової адміністрації, що призводить до примусового переводу дітей з важкими порушеннями мовлення до інших садочків, які не мають відповідних ресурсів та кваліфікованих педагогів. В Харкові та області не працюють садочки, а діти в нашому закладі - на дистанційному навчанні. Таке примусове переведення не лише порушує принцип вибору освіти, але й ставить під загрозу психічне та емоційне благополуччя моєї дитини. Віримо, що кожна дитина має право на якісну освіту та підтримку, а вирішення їхніх особливих потреб повинно ґрунтуватися на принципах захисту прав дитини», - розповіла Вікторія Тішакова.

Жінка направила відповідну заяву до Міністерства освіти і науки України, але поки не отримала відповідь.

Вчитель-логопед Комунального закладу «Зеленогайська спеціальна школа» Ірина Каськова зауважила, що спеціалісти, які працюють у таких дошкільних групах, мають спеціальні знання та навички, необхідні для роботи з дітьми.

«Спеціальні дошкільні групи для дітей з інтелектуальними порушеннями та спеціалісти, які там працюють, надають своєчасну корекційну допомогу таким дітям, підвищуючи їхні шанси стати повноцінними членами суспільства і приносити користь країні. Звичайні садочки не мають такої методичної та матеріальної бази, таких спеціалістів для роботи з цими дітьми. До спеціальних дошкільних груп якраз і приходять діти, які були вже у звичайних садочках, але їм не змогли надати кваліфікованої корекційної допомоги», - поділилася Ірина Каськова.

Її колега з Харкова Наталя Матвієнко у вирішенні питання пропонує орієнтуватися на європейський досвід.

«Зробіть так, щоб діти залишилися отримувати освітні послуги в єдиних онлайн садочках. Ми йдемо в Європу, а там намагаються соціалізувати таких діточок, та допомогти їм адаптуватися до життя. Тільки в нашій країні під час війни можна таке робити, відігруватися на діточках з інвалідністю, виставляючи їх з садочка незнамо куди, де немає ні занять, ні фахівців», - зазначила у коментарі Наталя Матвієнко.

Слідкуємо далі за ситуацією щодо майбутнього дітей.

Фото: freepik.com
2024-01-03 11:54